Kinnekulle Judoklubb

Klubben på facebook

Vi finns på Instagram, klicka här för att komma till vår sida.

Föreningen Kinnekulle Judo

Föreningen startade hösten 2008 efter en delning av den tidigare klubben Götene Kraft och Frisksport.

Kinnekulle Judo har snabbt utvecklat verksamheten.

Idag är vi cirka 55 medlemmar mellan 6 och 50 år. Huvudelen är barn och ungdomar i åldern 7-14.

Klubbens träningslokal (dojon) är belägen i källaren på Västerbyskolan.

Styrelsen består av:

Niklas Törnqvist, Mimmi Fredriksson, Annelie  Johansson,
Jesper Lundgren, Tomas Johansson.

Bildad 2008-08-17

Föreningsnummer 42265-60

E-post  info@kinnekullejudo.se

Idrottonlinehemsida

Bankgiro 384-3711

Organisationsnummer 802442-9816

Medlems/Termins avgifterna är per termin - BANKGIRO: 384-3711

Betalas in vid start av ny termin,

dock senast 30 januari för vårtermin & 30 augusti för hösttermin.

Medlems/Termins avgifterna är istort sett den enda inkomsten som vår klubb har. Kommer inte dessa avgifterna in kan vi bli tvungna att dra ner på viss verksamhet. Kort & gott, den är livsviktig för vår klubb!

Judo träningsavgift/Termin: 500kr

(Nybörjare får testa på att träna 3 ggr, sedan ska terminsavgift inbetalas.)

Att tänka på är att vi graderar endast de som är medlemmar i Kinnekulle Judoklubb.

OBS!

Observera att om medlemsavgiften ej är erlagd och skada inträffar så gäller inte någon försäkring!

Skol/hem/privatförsäkringen täcker sällan kampsport.

Ladda hem kontaktuppgifter för uppgifter om er och ert barn.

< Dokument för att fylla i och ta med till tränarna >

För att träna i vår klubb gäller följande

• På judomattan skall du vara ren, ha ren dräkt, kortklippta naglar på fingrara och tår, inte bär några smycken (de kan gå sönder eller skada dig och dina judokompisar) och har man långt hår skall detta vara uppsatt. Tänk på att om du har örhänge som du inte kan ta ut så tejpa över dessa med idrottstejp.

• I Dojon hälsar man (bugar) innan man går på och av mattan.

• Hajimé betyder börja och Matté betyder stopp - tyst - stå upp och invänta senseis (tränaren) instruktioner.

• Följer föräldrar eller kompisar med för att titta på träningen skall dessa inte störa de som tränar.

• Sparkar och slag är absolut förbjudna inom judo!

• De judotekniker vi lär oss använder vi bara i Dojon, inte hemma, inte i skolan, eller på stan.

• Behöver man av någon andledning gå av mattan för ev. toalettbesök eller av någon annan anledning skall man ALLTID tala om det för Sensseis (tränaren).

• Skor är förbjudna på mattan.

Vår grundtanke är att ha många olika judogrupper med olika inriktning för att kunna tillgodose alla medlemmars mål med sin judoträning.

I judons filosofi ingår att man lär av varandra och att den med högre kunskap lär den med lägre. Man tränar med kroppen som redskap och den som utövar judo anpassar sig alltid till sin motståndares nivå och styrka.

I Kinnekullejudo har vi delat in Judon i följande grupper: Nybörjare Barn, Judo Barn fortsättning och Judo Juniorer/Vuxna (Nybörjare och fortsättning). Tjejer och killar tränar tillsammans!

I Kinnekullejudo har alla möjlighet att utveckla sin judo på bästa vis och vår målsättning har alltid varit att ha så kul som möjligt uppe på mattan. Judo är en mycket bra motionssport för alla; Tjejer och killar tränar tillsammans. Judo är en allsidig motionssport som passar alla. Judoträningen som motion ger en förbättrad styrka, kondition, rörlighet, koordination, och självförtroende.

Niklas Törnqvist

Kyrkogatan 2B